Christina Stenersen

Tips til bedre søvn

  • Skrevet 17.12.2015 klokka 17:25
  • Kategori: Tips



Vi sliter alle med søvn, noen mer enn andre og jeg er dessverre en av dem. Jeg må gå på innsovningstablett for å få til å sove, mest pga jeg tenker alt for mye når jeg skal legge meg og dermed blir jeg våken. Så for å både hjelpe seg selv og andre så tenkte jeg å dele noen punkt som kan hjelpe til med bedre søvn!

- Legg deg til samme tid hver kveld og stå opp til samme tid hver morgen.
- Unngå powernap og sånt på dagtid, det ødelegger for natten.
- Unngå koffein etter kl. 17 på dagen (denne kan bli vanskelig for mange)
- Fysisk aktivitet gir bedre søvn.
- Unngå å være sulten eller spise mye rett før leggetid. 
- Unngå bruk av tekniske ting før leggetid som f.eks tv, nettbrett, mobil, pc osv.
- Unngå å se på klokken når du våkner opp om natta.
- Sett av tid på dagen der du går igjennom ting du er bekymret for så du slipper det om natten.
- vent med å gå til sengs til du er trøtt, slapp av litt først.

- Sørg for at rommet ditt er mørkt og kjølig når du legger deg.
- Les en bok


(kilder; https://helsenorge.no /og http://www.kk.no/)

Håper dette var til hjelp!
♥C.S

Monia Bjørneraas

17.12.2015 kl. 21:12
gode tips!

chrissieste

17.12.2015 kl. 22:22
Monia Bjørneraas: Ja, synd jeg sliter med å følge dem selv hehe

RikkeTherese95

17.12.2015 kl. 22:56
Mange gode tips. Selv må jeg være mett før jeg legger meg, altså nettopp spist mett, ellers får jeg ikke sove hehe, men alle er forskjellige! :-)

chrissieste

18.12.2015 kl. 01:02
Rikke95: man skal jo spise seg mett, men ikke overmett ^^

Sara W

22.12.2015 kl. 11:38
Takk for gode tips <3

chrissieste

22.12.2015 kl. 12:44
Sara W: Bare hyggelig :D
chrissieste

Jeg er en jente på 23 år som blogger om litt av hvert. Min hverdag, mine opplevelser, oppskrifter, tips, produkter, erfaringer og interesser.

Search

Bloggdesign

hits