Christina Stenersen

Kosttilskudd jeg tar daglig

  • Skrevet 24.02.2016 klokka 20:58
  • Kategori: produkter



Vitaminer er viktig for oss alle, men alle er ikke like flink på dette og dermed får man dårligere helse og immunforsvar. Jeg mangler f.eks myye D-vitamin så jeg går på sånne tabletter du kun får tak i på apotek som er litt sterkere enn vanlig tilskudd tror jeg. Multivitamin er også veldig greit å ta siden det er mange type vitaminer som er da slått sammen. 

Hva vitamin D og vitamin B er godt for:

D-vitamin sikrer nok opptak av kalsium fra tarmen, opprettholde god helse, forebygger en del sykdommer og kreftformer.
D-vitamin gjør også sånn at du ikke blir fort sliten og hjelper mot leddsmerter.
Kort sagt trenger du D-vitamin for å beholde sterkt skjelett og tenner.
D-vitamin kan du finne i fet fisk og i lever.

B-vitamin er nødvendig for produksjonen av røde blodlegemer og nervenes nydannelse. forebygger hud og nerveproblemer. omsetting av sukker og fett. energistoffskkiftet i kroppens celler. betydning for vekst av hud, hår og negler. Betydning for nervesystemet, fordøyelsen, musklene og hjertet. B-vitamin finner du ris, kornprodukter, bønner, melk, kjøtt, ost, egg, poteter, fisk, grønnsaker og frukt.
Dette gjelder for de fleste B-vitamin typene.


(kilder, nettdoktor.no og wikipedia.no)

Alle vitaminer er viktig, men vitamin D og vitamin B er de jeg tar mest av :)
Visste du alt dette?

-C.S

 

chrissieste

Jeg er en jente på 23 år som blogger om litt av hvert. Min hverdag, mine opplevelser, oppskrifter, tips, produkter, erfaringer og interesser.

Search

Bloggdesign

hits